Ahad, 31 Julai 2011

Tanpa rindu.....


Rindu itu ada kerana kita menjalani masa.

Rindu itu terjadi kerana kita membiarkannya, dengan sesekali menjadikan rindu itu alasan.

Rindu ada kerana jarak. Itu yang diketahui banyak manusia.

Rindu itu terjadi kerana kita pernah melewati sebuah kenangan yang menangkap emosi kita.


Meski sejatinya, rindu itu cuma rasa.

Tapi bila mana jarak itu dilipat, rindu pun akan tetap ada. Kerana ada zaman ketika kita bertemu dan ada zaman yang membentang jambatan di antara kita.

Rindu itu adalah ketika aku duduk dan wajahku menghadap jendela kaca yang memperlihatkan jalan yang dipenuhi kendaraan berlalu lalang tapi yang terlihat hanya masa-masa kita bersama.

Rindu itu adalah ketika aku menangis tanpa tahu beban apa sebenarnya yang menyelaputi tiap airmata.

Rindu itu alasan. Alasan. Dan selamanya rindu bagiku cuma rasa dan alasan untuk mengikat kita dalam sebuah hubungan.

Rindu itu ternyata masih sebatas alasan agar aku terhindar dari lupa.

Tapi tetap saja, ada sudut hatiku yang mengatakan rindu ini bererti ingin ada perjumpaan..

Hanya saja, atas nama rindu ini, aku belum ingin bertemu. Maafkan aku.......:(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan